14 בפברואר 2012

עוגה מעולה ב5 דקות עבודה. בחיי.

עוגה זו מקבלת בברכה כל תוספת, לפעמים אני מכינה אותה עם פטל (טרי או קפוא) ושערות חלווה, לפעמים עם שבבי שוקולד ואפילו פעם הוספתי לה ריקוטה ושזיפים. מה שיש בבית הולך.
אבל הכי אני אוהבת אותה עם דובדבנים מצנצנת. היא יוצאת יפהפיה וחמצמצה בעזרת צימצום נוזלי הדובדבנים ומריחתם על העוגה החמה. יאאאאממממי.
את המתכון לעוגת הבסיס קיבלתי מטל שרביט, שכל פעם שהגעתי אליה לסטודיו חיכתה לי עוגה כזו עם הפתעה אחרת בפנים (עד שהתחננתי שתפסיק). חברה אחרת אמרה לי שבספר של קארין גורן יש עוגה דומה.
לפחות הדובדבנים הם לגמרי שלי... (-:
סוף שבוע קסום,
סיון

לעוגה:
תבנית בנפח "אינגליש"
מיכל שמנת מתוקה
2 ביצים
רבע כוס סוכר (3 כפות)
כוס קמח תופח
דובדבנים חמוצים בסירופ (בצנצנת), לשמור את הנוזלים (אפשר להשיג בכל סופר)
כף סוכר (אפשר חום)
חמאה או שמן לשימון התבנית


לעבודה:
1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. בקערה מערבבים היטב את השמנת, הביצים והסוכר. מוסיפים את הקמח ומערבבים.
3. מסננים את הדובדבנים (כדאי לשמור על הנוזלים) ומפזרים אותם בתחתית של תבנית משומנת.


4. מכסים את הדובדבנים בבלילה וממתינים כ10 דקות, מפזרים את כף הסוכר ומכניסים לתנור . (בזמן ההמתנה, הקמח "נרגע" מהערבוב מה שגורם לעוגה להיות רכה, רכה).
5. אופים כ20 דקות או עד שקיסם יוצא מהעוגה עם פירורים לחים דבוקים אליו.
6. בינתיים... את הנוזלים של הדובדבנים מעבירים לסיר על אש גבוהה ומצמצמים אותם בחצי. זה לוקח כמה דקות.
7. מוציאים את העוגה מהתנור ומורחים עליה את הסירופ החמצמץ או ממתינים שתתקרר ומפזרים עליה אבקת סוכר.


* ניתן להכפיל את כמות הבלילה בקלות לעוגה גדולה יותר.
* במקום תבנית אינגליש, אני משתמשת בתבנית רחבה יותר ואז העוגה יוצאת נמוכה יותר ויש מעט "עוגה" לכל דובדבן.


Print Friendly and PDFלחצו כאן לגרסת הדפסה

הכניסו את כתובת האימייל שלכם כדי שלא תפספסו אף מתכון...


8 תגובות:

  1. דובדבנים מצנצנת? טוב... קונה ומנסה רק כי זה נראה ונשמע ככ טוב.

    השבמחק
  2. העוגה הכי קלה וכיפית לעשייה. כל פעם שמצלצלים אורחים בדלת אני מתחילה לערבב את החומרים. בדרך כלל עם שערות חלונה ופיצפוצי שוקולד שהבאתי מלונדון טעימים אש.
    נסו גם ממליצה בחום!!!!

    השבמחק
  3. האם יש לך המלצה להמרת השמנת מתוקה לטובת אנשים שלא אוכלים חלב? תודה! זה נראה מעולה!

    השבמחק
  4. עוגה דיי יקרה לתבנית כל כך קטנה..שלא לדבר על כפול

    השבמחק
  5. אין בכלל שמן או חמאה? הגיוני?

    השבמחק
  6. הגיוני מאד. יש שמנת.

    השבמחק
  7. הכנתי הערב. יצא מצוין! בודאות אכין שוב.

    השבמחק